Væksttyper
Introduktion Modellen er tænkt som en første introduktion til væksttyper i matematikundervisningen i 1g. Modellen virker ved at lade et punkt bevæge sig med absolut
Herunder finder du alle forløb i biblioteket. Brug søgefeltet for at udforske de forskellige forløb. Du kan også bruges vores grundbog til at få ny viden om teorier og metoder til din undervisning.
Mangler der et forløb i biblioteket? Upload dit eget forløb.
Introduktion Modellen er tænkt som en første introduktion til væksttyper i matematikundervisningen i 1g. Modellen virker ved at lade et punkt bevæge sig med absolut
Introduktion Dette er en model for, hvordan en sygdomsepidemi udvikler sig (SIR-modellen). Modellen er tænkt som et supplement til den traditionelle behandling af SIR-modellen med
Introduktion Modellen er tænkt som en støtte i matematik undervisningen til forståelse af, at parameterfremstillingen beskriver en punktmængde der danner en linje. Overordnet beskrivelse af
Overordnet beskrivelse af aktiviteten Små sekvenser i diverse moduler under gennemgangen af kernestoffet lineær regression (mindste kvadraters metode) med black box Nspire/NetLogo. Der simuleres (i)
Introduktion Forløbet er tænkt som et længere afsluttende modelleringsforløb i differentialligninger, hvor særligt den logistiske populationsmodel sættes under kritisk lup. Overodnet går forløbet ud på
Introduktion Modellerne er tænkt som en introduktion til klassisk geometri, specifikt til geometriske steder. Udgangspunktet er definitionen af geometriske steder, som mængder af punkter –
Introduktion Forløbet skal repetere og træne forståelsen af a og b for en lineær funktion og for en eksponentiel udvikling. Desuden skal eleverne efter forløbet
Introduktion Til forståelse af sandsynlighedsregning har kast med terninger altid haft en stor rolle. Men hvad er en terning? En terning er et lille objekt,
Introduktion Buffons nåleproblem omhandler spørgsmålet: Hvis vi kaster en nål på et gulv af brædder med samme bredde, hvad er da sandsynligheden for at nålen
Introduktion Modellen understøtter undervisningen i binomialfordelingen og konfidensintervaller. Modellen understøtter, at man skal gentage forsøget mange gange før man kan sige noget om sandsynligheden for
Introduktion I et forløb om sandsynlighed og kombinatorik har NetLogo-programmer været anvendt til at simulere binomialfordelinger med en rimelig grad af nøjagtighed. Eleverne har brugt
Introduktion Via simulering af strålingsbalance, albedo og drivhusgas introduceres eleverne til klimamodeller i naturvidenskabeligt grundforløb. En brøkdel af sollyset, figurens gule pile, absorberes af jordoverfladen