Virale film, medier og målgrupper
Introduktion Inden forløbet er gennemgået de virale medier og målgruppernes kendetegn, samt Maria X Chengs teorier om viralitet, samt de virale føler. Efterfølgende CT forløbet
Herunder finder du alle forløb i biblioteket. Brug søgefeltet for at udforske de forskellige forløb. Du kan også bruges vores grundbog til at få ny viden om teorier og metoder til din undervisning.
Mangler der et forløb i biblioteket? Upload dit eget forløb.
Introduktion Inden forløbet er gennemgået de virale medier og målgruppernes kendetegn, samt Maria X Chengs teorier om viralitet, samt de virale føler. Efterfølgende CT forløbet
Introduktion Sekvensen står for sig som et metodeindspark i historieundervisningen. Den kan anvendes i et projektforløb eller lignende, hvor det virker relevant at lære metode
Introduktion Gennem tre forskellige NetLogo modeller introduceres eleverne for NetLogo og simulering af radioaktivt henfald. I de første to øvelser opdager eleverne at der er
Introduktion I forløbet arbejdes der med at lytte til musik, hvor der især er fokus på musik som er væsensforskellig fra den musik man “normalt”
Introduktion Modellen indgår i et større forløb af ca. 10 modulers varighed med fokus på en af de nye ’pinde’ i 2017-læreplanen for samfundsfag, der
Introduktion I forløbet undersøger eleverne forskellige kriminalitetsteoriers forklaringskraft. Derudover arbejder eleverne med det danske retssystem, straffeformer, recidiv og resocialisering. Netlogo-modellen kan både bruges i starten af
Introduktion Det økonomiske kredsløb og økonomiske styringsprincipper er centralt kernestof i økonomiundervisningen på både A, B og C-niveau. Det kan imidlertid være vanskeligt umiddelbart at
Modellen skal vise verdenssamfundets dilemmaerne når der opstår en borgerkrig i en stat og hvordan magtrelationerne på verdensplan også kan påvirke interventionsmulighederne.
Introduktion Intentionen med forløbet er at styrke elevernes forståelse af, hvordan man kan bruge modeller og modellering i samfundsfag samt at give dem et redskab
Introduktion Modellen er tænkt som en første introduktion til væksttyper i matematikundervisningen i 1g. Modellen virker ved at lade et punkt bevæge sig med absolut
Introduktion Forløbet skal repetere og træne forståelsen af a og b for en lineær funktion og for en eksponentiel udvikling. Desuden skal eleverne efter forløbet
Introduktion Buffons nåleproblem omhandler spørgsmålet: Hvis vi kaster en nål på et gulv af brædder med samme bredde, hvad er da sandsynligheden for at nålen