Kreativ programmering
Dette forløb introducerer eleverne til grundlæggende programmeringsprincipper igennem små artistiske programmer, processing og udvikling af simple programmer, der producerer et visuelt resultat.
Herunder finder du alle forløb i biblioteket. Brug søgefeltet for at udforske de forskellige forløb. Du kan også bruges vores grundbog til at få ny viden om teorier og metoder til din undervisning.
Mangler der et forløb i biblioteket? Upload dit eget forløb.
Dette forløb introducerer eleverne til grundlæggende programmeringsprincipper igennem små artistiske programmer, processing og udvikling af simple programmer, der producerer et visuelt resultat.
Introduktion Kan tegne hældningsfelter i realtid (hver en parameter varieres med en skyder)Kan indsætte punkter i felter i realtid. Punkter følgende feltet og optegner løsningskurver
Introduktion Eleverne simulerer en hoppende bold, hvor de kan følge boldens hastighed og kinetisk, potentiel samt mekanisk energi. Aktivitetens længde 1 modul á 90 minutter
Introduktion CT-forløbet indgår i et større fagligt forløb om energi og bæredygtighed. I lektionerne før CT-aktiviteterne med NetLogo har eleverne arbejdet med energiformer og med
Introduktion Forløbet afvikles som begyndelse på et forløb om eksponentielle funktioner i matematik. Modellen er en simulering af absorption af fotoner i stof. Arbejdet med
Introduktion Forløbet er tænkt som del af større forløb omkring enzymer og enzymkinetik. Der er arbejdet med enzymer og deres funktion som katalysatorer, reaktionshastighed og
Introduktion Radioaktivt henfald dels i den simple model hvor en kerne henfalder til en stabil kerne, og dels i en udvidet model (som eleverne selv
Introduktion Forløbet er brugt som en afslutning på emnet om energi. Eleverne har dermed fået undervisning i formlen tidligere og brugt den i flere forskellige
Introduktion Netlogomodellen simulerer den svingende streng. Modellen af strengen er bygget op af 200 turtles, som hver især kun kan påvirke naboturtles. En turtle er
Introduktion Et antal personer bevæger sig tilfældigt rundt og knytter forbindelse når de er på samme position. Dette er modelleret som en simulation i NetLogo
Introduktion Lektionen indgår i et forløb omhandlende Rusland fra zarrigets fald til Putins styre. Lektionens fokus er befolkningens utilfredshed med styret. I lektionen arbejdes med følgende: Revolutionens
Introduktion Forløbet er et introduktionsforløb i fysik C og B. Forløbet består af en innovationsdel hvor eleverne skal udvikle en løsning til problemet ”Kødannelse på