Igennem forløbet arbejdes med HTML, CSS og javascript integreret i en hjemmeside. Hvor eleverne skal lære at arbejde med basal programmering i javascript, HTML og CSS, og udvikle lave deres eget lille it-system.
Eleverne skal have en ide om internettets opbygning, og hvordan computere kommunikerer
med hinanden på internettet. Derudover skal eleverne kunne opsætte simple og mere
avancerede hjemmesider ved at anvende HTML5, CSS og JS.
Forløbet er rettet mod elever på Informatik C på en studieretning der har Engelsk A og
Samfundsfag A. Forløbet er tænkt som elevernes første forløb med informatik.
Udgangspunktet er derfor at de ikke har programmeringsmæssige forudsætninger til HTML,
CSS og JS.
Aktivitetens længde
Hvert modul varer 90 min
Materialer
Når du downloader forløbs materialet, får du adgang til forløbets filer, arbejdsark, samt andet relevant materiale.
Beskrivelse af aktiviteten
Forløbet starter med udgangspunkt i en applikation (s 113 i Computer Science Education).
Der skal arbejdes efter princippet stepwise improvement på den måde at eleverne trinvis
udarbejder en dynamisk HTML5 side, som der udbygges efterhånden som vi kommer
igennem HTML til CSS til HTML5 struktur til responsive websider og Javascript. Vi vil
gennem øvelserne forsøge at øge kompleksiteten i opgaverne og kompleksiteten i
programmeringsdelen (s 113 i Computer Science Education).
Hej Heidi
Der er tale om Computer Science Education, Perspectives on Teaching and Learning in School
Editor(s): Sue Sentance, Erik Barendsen, Carsten Schulte
Link: https://www.bloomsbury.com/uk/computer-science-education-9781350057111/
Velkommen til CCTD Library for undervisningsforløb!
Biblioteket indeholder undervisningsforløb i Computational Thinking (CT) – rettet mod gymnasiefag (fx dansk, samfundsfag, fysik, m.fl.) og som sit eget fag (informatik).
2 Comments
Heidi
I omtaler computer science education, som jeg forgæves har søgt på bib. Hvad er bogens fulde titel og forfatter? mvh Heidi
Jesper Buch
Hej Heidi Der er tale om Computer Science Education, Perspectives on Teaching and Learning in School Editor(s): Sue Sentance, Erik Barendsen, Carsten Schulte Link: https://www.bloomsbury.com/uk/computer-science-education-9781350057111/