Inden forløbet er gennemgået de virale medier og målgruppernes kendetegn, samt Maria X Chengs teorier om viralitet, samt de virale føler. Efterfølgende CT forløbet undersøges fakta/fiktionskoder i virale medier, kampagnefilm, ligesom der udføres en praktisk filmproduktion af en viral kampangefilm.
Aktivitetens længde
2 lektioner af 2 timer. I alt 4 timer
Materialer
Når du downloader forløbs materialet, får du adgang til forløbets NetLogo-filer samt arbejdsark.
Se forløbsbeskrivelse ”til læreren”
Link til materialebank:
https://drive.google.com/drive/folders/1nU9R58vpkSnygsR4AfAKhpOB54JjVIao
Link til hjemmeside med forløb:
https://sites.google.com/site/ctviralvideo/
Information om forløbet
Forfatter
Ulla Silfverberg Andreasen, Morten Hansen og Thomas Würgler
Velkommen til CCTD Library for undervisningsforløb!
Biblioteket indeholder undervisningsforløb i Computational Thinking (CT) – rettet mod gymnasiefag (fx dansk, samfundsfag, fysik, m.fl.) og som sit eget fag (informatik).