Romerriget
Fokus er på Romerriget, dets udformning, markante historiske begivenheder, styreformer og samfundsopbygning. Derudover bliver der perspektiveret til EU og USA.
Herunder finder du alle forløb i biblioteket. Brug søgefeltet for at udforske de forskellige forløb. Du kan også bruges vores grundbog til at få ny viden om teorier og metoder til din undervisning.
Mangler der et forløb i biblioteket? Upload dit eget forløb.
Fokus er på Romerriget, dets udformning, markante historiske begivenheder, styreformer og samfundsopbygning. Derudover bliver der perspektiveret til EU og USA.
Introduktion Lektionen indgår i et forløb omhandlende Rusland fra zarrigets fald til Putins styre. Lektionens fokus er befolkningens utilfredshed med styret. I lektionen arbejdes med følgende: Revolutionens
Introduktion Hvorfor svinger økonomien? Den økonomiske vækst og arbejdsløsheden har tendenser til at svinge. NetLogo-modellen giver bud på hvorfor økonomien svinger. Helt konkret viser NetLogo modellen hvorledes forventninger og den strukturelle ledighed
Introduktion Inden forløbet er gennemgået de virale medier og målgruppernes kendetegn, samt Maria X Chengs teorier om viralitet, samt de virale føler. Efterfølgende CT forløbet
Introduktion Sekvensen står for sig som et metodeindspark i historieundervisningen. Den kan anvendes i et projektforløb eller lignende, hvor det virker relevant at lære metode
Introduktion Forløbet knytter sig den mediemæssige del af danskfaget. Forløbet dækker blandt andet nyhedsstrømme, falske nyheder, kampagner og influencer marketing. I mange 1g-klasser laver man
Introduktion Et forløb om koloniseringen (med mulige tillæg om opdagelserne og/eller imperialismen), med fokus Dansk Vestindien. CT-delen ligger i slutningen af forløbet, da en del
Introduktion Forløbet med vores model er en del af et større forløb om information, kommunikation og fortællinger på digitale og sociale medier. Forud for lektionerne
Introduktion I forløbet arbejdes der med at lytte til musik, hvor der især er fokus på musik som er væsensforskellig fra den musik man “normalt”
Introduktion Modellen indgår i et større forløb af ca. 10 modulers varighed med fokus på en af de nye ’pinde’ i 2017-læreplanen for samfundsfag, der
Introduktion I forløbet undersøger eleverne forskellige kriminalitetsteoriers forklaringskraft. Derudover arbejder eleverne med det danske retssystem, straffeformer, recidiv og resocialisering. Netlogo-modellen kan både bruges i starten af