Herunder finder du alle forløb i biblioteket. Brug søgefeltet for at udforske de forskellige forløb. Du kan også bruges vores grundbog til at få ny viden om teorier og metoder til din undervisning.
Introduktion Eleverne simulerer en hoppende bold, hvor de kan følge boldens hastighed og kinetisk, potentiel samt mekanisk energi. Aktivitetens længde 1 modul á 90 minutter
Introduktion Stød er et emne tilhørende kernestoffet på Fysik A. Eleverne er vant til at arbejde med simuleringer, men har måske ikke den store forståelse
Introduktion Dette er en model for, hvordan en sygdomsepidemi udvikler sig (SIR-modellen). Modellen er tænkt som et supplement til den traditionelle behandling af SIR-modellen med
Introduktion Til forståelse af sandsynlighedsregning har kast med terninger altid haft en stor rolle. Men hvad er en terning? En terning er et lille objekt,
Introduktion Buffons nåleproblem omhandler spørgsmålet: Hvis vi kaster en nål på et gulv af brædder med samme bredde, hvad er da sandsynligheden for at nålen
Introduktion Modellen understøtter undervisningen i binomialfordelingen og konfidensintervaller. Modellen understøtter, at man skal gentage forsøget mange gange før man kan sige noget om sandsynligheden for
Introduktion I et forløb om sandsynlighed og kombinatorik har NetLogo-programmer været anvendt til at simulere binomialfordelinger med en rimelig grad af nøjagtighed. Eleverne har brugt
Velkommen til CCTD Library for undervisningsforløb!
Biblioteket indeholder undervisningsforløb i Computational Thinking (CT) – rettet mod gymnasiefag (fx dansk, samfundsfag, fysik, m.fl.) og som sit eget fag (informatik).