Shitstorme og viralitet
Introduktion Forløbet med vores model er en del af et større forløb om information, kommunikation og fortællinger på digitale og sociale medier. Forud for lektionerne
Herunder finder du alle forløb i biblioteket. Brug søgefeltet for at udforske de forskellige forløb. Du kan også bruges vores grundbog til at få ny viden om teorier og metoder til din undervisning.
Mangler der et forløb i biblioteket? Upload dit eget forløb.
Introduktion Forløbet med vores model er en del af et større forløb om information, kommunikation og fortællinger på digitale og sociale medier. Forud for lektionerne
Introduktion Det økonomiske kredsløb og økonomiske styringsprincipper er centralt kernestof i økonomiundervisningen på både A, B og C-niveau. Det kan imidlertid være vanskeligt umiddelbart at
Modellen skal vise verdenssamfundets dilemmaerne når der opstår en borgerkrig i en stat og hvordan magtrelationerne på verdensplan også kan påvirke interventionsmulighederne.
Introduktion Intentionen med forløbet er at styrke elevernes forståelse af, hvordan man kan bruge modeller og modellering i samfundsfag samt at give dem et redskab
Introduktion Dette er en model for, hvordan en sygdomsepidemi udvikler sig (SIR-modellen). Modellen er tænkt som et supplement til den traditionelle behandling af SIR-modellen med
Introduktion Forløbet er tænkt som et længere afsluttende modelleringsforløb i differentialligninger, hvor særligt den logistiske populationsmodel sættes under kritisk lup. Overodnet går forløbet ud på
Introduktion Introduktion til Coulombkraften. Leder – hvorfor sidder ladningen på ydersiden af en leder. Opgaver om lyn (STX studentereksamen) – refleksioner over lynnedslag, lynafleder mv.
Introduktion Modellen skal bruges til at forklare fusion af hydrogen til helium i stjerner via pp-processen samt senere fusion af helium til carbon via triple-alfa
Introduktion Hensigten med modellen er at illustrere kollisionsteorien herunder temperaturens betydning for reaktionshastigheden og introducere til programmeringsværktøjet NetLogo. Modellen virker ved at nogle tilfældigt placerede
Introduktion Forløbet er her udelukkende gennemført i matematikfaget: Eleverne opstiller to modeller for udskillelse af giftigt stof, som befinder sig i blodbanen og nedbrydes i
Introduktion Modellen er en simplificering af enzymernes aktiviteter. Eleverne arbejder med det overordnede forløb ”Enzymer og enzymreaktioner”. Formålet med forløbet er at få eleverne til
Introduktion Formålet med simuleringen har været at anskueliggøre vækstbetingelser for bakterier ved simuleringer i NetLogo koblet med forsøg i undervisningen ”bakterier i vores omgivelser”. Simuleringen