Herunder finder du alle forløb i biblioteket. Brug søgefeltet for at udforske de forskellige forløb. 

Mangler der et forløb i biblioteket? Upload dit eget forløb.

Informatik

Hvordan styrer man I et computerspil?

Forløbet omhandler, hvordan man styrer i et computerspil og hvordan man kan designe en spilcontroller på en smartphone med fokus på tilgængelighed. I grupper skal eleverne designe en spilcontroller i en iterativ designproces, hvor fokusset er på at bygge og teste kontinuerligt. Eleverne skal teste spilcontrolleren i et computerspil, der kører inde i CoTinker, hvor de løbende møder nye udfordringer, som kræver, at de redesigner deres spilcontroller.

Se forløb »
Informatik

Hvilke spor efterlader vi os på nettet?

I dette forløb vil eleverne stifte bekendtskab med, hvordan de bliver tracket på internettet. Her vil eleverne i grupper komme til at arbejde med at undersøge tracking data om dem selv fra en hjemmeside, de først skal lave designkritik på.

Se forløb »
Informatik

Datavisualiseringsværktøj (KNN)

Denne aktivitet giver eleverne mulighed for at afprøve deres modeller fysisk før de udforsker hvordan man ellers kan bruge machine learning til at lave forudsigelser baseret på udvalgt data.

Se forløb »
Informatik

Anderledes interaktion

Forløbet er primært tiltænkt C-niveau, hvor eleverne arbejder med to faglige mål og interaktionsdesign i fokus. Det kan endvidere ligge i umiddelbar forlængelse af en introduktion til programmering i Scratch, men dette er ikke beskrevet i forløbet.

Se forløb »
Back To Top

Velkommen til CCTD Library for undervisningsforløb!

Biblioteket indeholder undervisningsforløb i Computational Thinking (CT) – rettet mod gymnasiefag (fx dansk, samfundsfag, fysik, m.fl.) og som sit eget fag (informatik).

Kontakt os her