Biblioteket af undervisningsforløb er oprettet og udviklet i samarbejde med forskningsgruppen CCTD på Aarhus Universitet. De forskningsbaserede forløb tager afsæt i projekterne MCTiG og CTiMNAT2 samt masteruddannelsen i Informatikundervisning udbudt ved Institut for Datalogi på Aarhus Universitet.
Alle forløb der er udarbejdet i forbindelse med gymnasielæreres efteruddannelse i CT-undervisning er udarbejdet og afprøvet af deltagende gymnasielærere.
Center for Computational Thinking & Design
Master I Informatikundervisning
Sådan bruger du biblioteket
Klik på et fagområde eller brug søgefeltet. Du får adgang til de undervisningsforløb, der er relevante for faget. Du får en beskrivelse af forløbet og hvordan det er afprøvet (inkl. klassetrin og niveau).
Feltet ”Filer i forløbet” giver adgang til alle filer, der er relevante for forløbet, herunder modelkoden og en poster, der giver oveblik.
NetLogo: En del forløb benytter NetLogo. Du kan læse på side Brug af NetLogo, hvordan du bruger denne teknologi.
Velkommen til CCTD Library for undervisningsforløb!
Biblioteket indeholder undervisningsforløb i Computational Thinking (CT) – rettet mod gymnasiefag (fx dansk, samfundsfag, fysik, m.fl.) og som sit eget fag (informatik).